متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
سرخط خبرها

۱۵ سال نوبت برای دریافت ۳۲۰ میلیون وام مسکن | سراب خانه‌دار شدن

  • کد خبر: ۴۴۸۰۷
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
۱۵ سال نوبت برای دریافت ۳۲۰ میلیون وام مسکن | سراب خانه‌دار شدن
یکی از انواع تسهیلات مسکن که در شبکه بانکی پرداخت می‌شود، تسهیلات از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان است. در این نوع وام، دارنده حساب قادر است با رعایت برنامه سپرده‌گذاری ارائه‌شده توسط بانک مسکن، در بلندمدت از تسهیلات مسکن برخوردار شود. انتظار پرداخت این تسهیلات نسبت‌به دیگر انواع تسهیلات مسکن، طولانی‌تر و بین ۵ تا ۱۵سال است و مدت بازپرداخت آن بیست‌ساله پیش‌بینی شده است.
محسن موسوی‌زاده | شهرآرانیوز؛ یکی از انواع تسهیلات مسکن که در شبکه بانکی پرداخت می‌شود، تسهیلات از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان است. در این نوع وام، دارنده حساب قادر است با رعایت برنامه سپرده‌گذاری ارائه‌شده توسط بانک مسکن، در بلندمدت از تسهیلات مسکن برخوردار شود. انتظار پرداخت این تسهیلات نسبت‌به دیگر انواع تسهیلات مسکن، طولانی‌تر و بین ۵ تا ۱۵سال است و مدت بازپرداخت آن بیست‌ساله پیش‌بینی شده است.
 
همچنین نرخ سود این وام ۹درصد است. برای دریافت وام، سپرده‌گذار موظف است به‌صورت ماهانه برای پرداخت اقساط ازپیش تعیین‌شده اقدام کند تا در پایان سال پنجم یا پانزدهم، از تسهیلات خرید مسکن برخوردار شود. دیروز بانک عامل با توجه به شرایط جدید قیمتی در بازار مسکن، سقف این تسهیلات را افزایش داد. بر این اساس، سقف تسهیلات پرداخت‌شدنی در شهر تهران در پایان سال پانزدهم با ۶۰درصد رشد، از ۲۵۰میلیون تومان به ۴۰۰میلیون تومان افزایش یافت. همچنین سقف تسهیلات در شهر‌های بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در پایان سال پانزدهم از ۲۱۰میلیون به ۳۳۰میلیون تومان افزایش یافت.
 
برای برخورداری از سقف تسهیلات مذکور، سپرده‌گذاری ماهانه در هرسال با مبالغی بیش از آنچه پیش‌تر تعیین شده بود، صورت می‌گیرد. بر این اساس، میزان سپرده‌گذاری ماهانه در سال اول تا پانزدهم برای برخورداری از سقف تسهیلات تعلق‌گرفته به افتتاح‌کنندگان حساب در سال ۹۹ به ترتیب با مبالغ ۶۵هزار تومان آغاز می‌شود و درنهایت با افزایش مبلغ در هرسال، به مبلغ ۲۴۷هزار تومان در سال پانزدهم افزایش می‌یابد.
 
وام مسکن جوانان درحالی ۶۰ درصد افزایش یافته است که داده‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن از متری یک‌میلیون و ۸۹۰ هزار تومان در سال ۹۰ در تهران، به متری ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در تابستان امسال رسیده است؛ یعنی رشد بیش از ۱۱ برابری قیمت مسکن در کمتر از ۱۰سال.
 
همچنین بررسی قیمت مسکن در مشهد نشان می‌دهد که اکنون قیمت یک آپارتمان ۷۵ متری در الهیه با ۹ سال ساخت، ۶۵۰ میلیون تومان، ۷۵ متری در لادن با ۱۴ سال ساخت، ۹۲۰ میلیون تومان و ۷۵ متری در سرافرازان با ۹ سال ساخت، ۹۸۰ میلیون تومان است. با توجه به اینکه وام مسکن جوانان در مشهد ۳۳۰ میلیون تومان تعیین شده است، این رقم نشان می‌دهد که وام تخصیص‌داده‌شده قادر به تامین حتی ۵۰ درصد قیمت یک خانه در مشهد نیست.
 
بدیهی است که دریافت‌کننده تسهیلات با توجه به روند فعلی رشد تورم و نقدینگی و همچنین قیمت‌های فعلی خودرو در بازار (پراید ۱۱۳ میلیون و پژو ۲۰۶، ۲۲۸ میلیون تومان) در زمان سررسید حتی قدرت خرید یک خودروی صفر را نیز نخواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->